Vertigo


Dah dua hari aku menderita sakit ni, bila tukar posisi atau lepas bangun pagi mesti rasa pening, sekeliling berputar. lepas tu bila jalan pun tak stabil. terasa senget je, rasa bumi ni macam bulat (memang pun) . Hari sabtu haritu jumpa doktor katanya tak serius pun, tak dela sampai migrain. cumanya tekanan darah aku rendah sikit. Vertigo ni pun boleh jadi kalau kita terlambat makan, masuk angin, atau terlalu letih/tak cukup rehat. Antara semua sebab tu aku rasa mungkin aku masuk angin kot.

Sampai sekarang ni rasa sakit kepala. nak buat keje pun tak boleh. tahan jela. panadol pun takde, ubat dia pulak aku malas nak makan sbb kalau telan ngantuk dia tak hengat. silap2 tidur kat ofis ni.

Info : Perkataan vertigo berasal dari bahasa Yunani vertere yang artinya memutar (2). Pengertian vertigo adalah : sensasi gerakan atau rasa gerak dari tubuh atau lingkungan sekitarnya, dapat disertai gejala lain, terutama dari jaringan otonomik akibat gangguan alat keseimbangan tubuh. Vertigo (sering juga disebut pusing berputar, atau pusing tujuh keliling) adalah kondisi di mana seseorang merasa pusing disertai berputar atau lingkungan terasa berputar walaupun badan orang tersebut sedang tidak bergerak.



 

GOOGLE+

FOLLOWERS

Category

announcement (1) beach (2) beforeafter (1) birthday (2) blogger (3) bored (1) boyfie (3) cakapje (2) celebrity (1) chidish (1) childhood (1) clothing (1) company trip (5) curious (1) disgusting (1) drama (4) ego (1) eid (1) family (2) fashion (1) food (2) freebies (1) friends (2) GA (4) games (1) holiday (7) info (25) insurans (3) island (5) job vacancy (1) kawad (1) kelemumur (1) kereta (2) kerja (2) kfc (1) kids (1) korean (1) kpop (1) langkawi (3) lesson (1) love (6) makanfree (1) memories (7) mh370 (2) mood (3) mydreams (1) myself (11) news (1) officemate (3) OMG (6) PLKN (1) preview (12) promotion (1) rawang (1) recipe (1) segmen (1) sinopsis (2) sketch (1) smartphone (1) storysharing (1) sweet (2) takaful (3) tips (4) top10 (1) wanita (2) wedding (4) wordless (5) youtube (3)